VS2015.reismee.nl

Dag 19: Boston

Via WhatsApp vernomen dat vanwege de regenval in NL de stoppen zijn doorgeslagen. Zit ergens in de tuin een kortsluiting. Hier Is het zoals altijd wanneer we in een grote stad zijn weer loeiheet en verwachten we rond de 35° Celsius.

Ook de eerste plek met veel prik beesten en vooral RRonal zit onder de venijnig jeukende bulten.

Met de metro naar de stad om de Freedom trail te lopen. Een 4km lange wandeling door historisch Boston en Little Italy die langs de meest historische plekken van Boston qua onafhankelijkheids oorlog met de Britten die in Boston begonnen is met de Boston Tea Party.

We zien vele mooie en goed onderhouden gebouwen, monumenten en begraafplaatsen waar onder andere Samuel Adams begraven ligt. De route is aangegeven met een bijna continu doorlopende rode bakstenen lijn door de stad die door een groot aantal toeristen individueel, met een groep of in een touriebus wordt gevolgd.

We komen Rudy en Nicole Durand uit Glimmen weer tegen die ook met ons de Kayak tocht in Bar Harbor deden.

Het was erg warm en Thijs haalde met moeite de eindstreep die over de brug bij het museum over de USS Constitution lag. Met dit schip hebben de Amerikanen de Britse vloot enkele beslissende nederlagen toegebracht. Het schip vaart weer en lag nu in het originele droogdok.

Met de pont weer terug naar de binnenstad om daar lekker te wandelen en rond te kijken. Na een maaltijd in het foodcourt bij het Cheers cafe uit de serie uit de jaren tachtig waren we allemaal gesloopt en verlangden we naar de airco op de kamer. Via wat leuke straatartiesten die dansten en free running tricks deden naar de metro.

Rond de 23000 stappen. Morgen naar Cape Cod.

Marc

Gezien die temperaturen daar in Boston zou je haast denken dat die stad in 't zuiden van de VS ligt. Succes met de reis!