VS2015.reismee.nl

Dag 16:White Mountains - Bar Harbor in Acadia Park

Er is er een jarig, hoera hoera. Maartjes 15e verjaardag vandaag en voor het derde jaar op rij een reisdag. De vorige jaren in Canada en Toscane ook al. Toch eens wat beter plannen.

Met ballonnen en klein cadeautje gevierd en na de broodjes gesmeerd te hebben, vroeg weg voor lange trip.

Het is niet gelukt om 3 weken alleen in korte broek rond te lopen want de temperatuur is onder de 20 graden gezakt.

Het eerste stuk van Maine, de volgende staat die we aandoen ziet er erg rommelig uit en bij een warrige oprit rijden we voor het eerst fout wat een half uur kost. Toch rond 1400 de Best Westen op Mountain Desert Island bij Acadia Park bereikt om ff te chillen op de kamer. Wat een ander woord is van de Kids om op bed te internetter en onzinnige YouTube filmpjes te kijken.

Maartje mag kiezen wat we smiddags gaan doen en het wordt geen walvissen en papagaaienduikers die er al bijna niet meer zijn maar een Kayak tocht op zee die op nummer een staat op TripAdvisor voor outdoor activiteiten.

Op naar Bar Harbor en precies op tijd voor de sunset tour. Na de juiste kleding qua schoenen en zwemvest aangemeten te hebben en een uitleg over hoe de Kayak te besturen gingen we op weg met en busje naar de kust zodat we de 10 km stroomafwaarts en voor de wind konden maken. Thijs was eigenlijk een centimeter te klein om mee te mogen en de gids maakte zich wat zorgen maar een voor allen en allen voor een.

Het begon inmiddels echt te regenen zodat we onze regenpakken echt nodig hadden. Gelukkig was de opening dichtgemaakt zodat er in het begin geen water inkwam.

Al vrij snel een goed tempo en na een kwartiertje de eerste zeehonden gespot. Veel leuker dan in het kleine aquarium in Niagara Falls.

Thijs deed goed mee maar het was best zwaar om de gids en de anderen bij te houden. Behalve de zeehonden ook American Eagles en visarenden van dichtbij gezien.

Na 5 van de in totaal 6 1/2 mijl begon Thijs het koud te krijgen en zijn we zonder tussenstop naar het eindpunt gegaan. Vermoeiend en nat maar wel erg leuk.

Maartje wilde sushi eten dus in de stad bij de Thai lekker sushi gegeten en terug naar de kamer om uit te rusten.

Op tv nog een leuke aflevering van American Ninja gezien waarin sterke mensen een parcours af moeten leggen dat alleen voor rots klimmers en acrobaten geschikt is.

Weinig stappen maar wel 10 km geroeid.