VS2015.reismee.nl

Dag 17: Bar Harbor

We lopen een beetje achter maar over vandaag zal ik even een stukje schrijven. Het is nu bijna 16 uur 's middags. Vanochtend wat uitgeslapen na de drukke dag van gisteren. Goed ontbijt in het Best Westernhotel. Ronald wil overal alles uit de dag en mogelijkheden halen en wil graag biken. Kinderen zijn rijden even zat en hebben zin in rustig dagje. Ik heb ook wel zin in een rustig dagje en breng Ronald naar centrum van Bar Harbor naar de bikeshop. Wacht even met hem op een goede hybride en ga ik even heerlijk alleen lopen door Bar Harbor. Een heel leuk plaatsje met heel veel restaurants met overal Lobster-diners. Ik koop een lekkere appeltaart bij een bakery nog voor Maartjes verjaardag. Dat is toch beter dan een dievriestaart bij een tankstation. Gisteren door vele rijden en het kayakken geen goede taart kunnen vinden en de meegenomen kaarsjes uit nederland moeten toch nog in een taart gestoken worden. Mezelf verwend met een zilver kettinkje en een cadeautje gekocht voor lieve Helen die op de dieren en het huis past. Nog even verder gestruind en terug naar de kinderen. De taart lekker gegeten bij het zwembad. Ik wil een autotochtje maken door het Acadia National Park. De kinderen krijg ik niet mee en ga zelf op pad. Naar de top van Cadillac Mountain gereden. Onderweg wat aardige uitzichten. Bovenop gaat de berg geheel op in een wolk en is er geheel geen uitzicht. Verder wat rond gekeken en via Otter Creek terug gereden naar Bar Harbor en zie bij toeval Ronald die op zoek is naar de bikeshop. Dat kwam goed uit. Wist niet tot hoe laat hij zou fietsen en nu konden we meteen samen terug naar het hotel. Buiten bij hotel even een bakkie en zien we een paar kolibries. Mooi om te zien en erg mn best gedaan om foto's van ze te maken met de "gewone" fotocamera dus helaas niet makkelijk om die op dit blog te krijgen. Zometeen gaan we met z'n allen nog naar centrum van Bar Harbor om rond te kijken en te eten. Ronald heeft 55 km gefietst. Oa de Cadillac Mountain beklommen.

Even een paar uurtjes gerelaxed bij de kamer en zowaar een kleine slang gezien in het bos achter de Best Western en een aantal kolibries gezien.

Het werd zowaar zonnig en via een klein strandje en pootjebaden naar Bar Harbor gereden.. Dit is een toeristisch maar wel charmant stadje met veel restaurants aan de haven en leuke winkeltjes.

Het woord bij de daad gevoegd en lobster besteld. Het eten van de lobster viel mee maar het zal niet mijn favoriete eten worden.

Na een lekker ijsje en het kopen van een echte bal voor Thijs en starndschoenen voor Ronald weer terug naar de kamer. Morgen Boston.

Veel fietskilometers.