VS2015.reismee.nl

Dag 12: Niagara Falls

Geen reisdag vandaag dus we kunnen lekker rondlopen en de watervallen van alle kanten bekijken. Geen ontbijt bij het Seneca hitel dus we moeten eropuit voor de koffie en sandwiches. Het shopping center en food court dat we vanuit de hotelkamer konden zien was meer voor de middag en avond en de ontbijt toko was al dicht. Gelukkig was Indian Joe open waar ze uitstekende sandwiches en cookies hebben voor lage prijzen.

In het shopping center probeerden ze ons een 4 uur rondrit ticket aan te praten maar we wilden liever op eigen houtje de sites zien en voor de 38 $ hebben we combi tickets voor de maid of de mist booottocht, cave of the winds onder de waterval tocht en een film over de geschiedenis plus aquarium tickets gekocht. Daarbij konden we ook nog met de event trein rondrijden maar lopen was een stuk sneller.

Eerste stop was de Maid of he Mist boot tocht en we kregen leuke smurfen regen ponches aangemeten om ons tegen het water te beschermen. Het liep vlot door en al snel waren we op de boot. Een geweldig uitzicht van dichtbij op de American Falls en nog niets aan het handje. Even later voeren we recht de Horseshoe Falls in en werd het echt nat. Het opspattende water maakte iedereen zieknat en je telefoon of camera tevoorschijn hzlen was zelfmoord voor het apparaat. Een geweldige ervaring en een paar mooie fotos gemaakt. Op het panorama deck was er een geweldig uitzcht op alle watervallen waarbij een selfie stick toch wel handig zou zijn geweest.

Na de film over de geschiedenis van de watervallenen verhalen over mensen die met of zonder water ton de val overleefd hebben, zijn we naar de cave of the winds gegaan waar we deze kser slippers en een geel capeje kregen om onder de bridal veil te lopen. Hier kon je echt goed nat worden en had Pauline s Sony waterproof telefoon van pas gekomen!

Thijs vond het niet leuk want hij had honger en werd te nat. Vervolgens naar het aquarium gegaan wat in vergelijking met Artis helemaal in het niet viel.

Terug in het hotel nog wat dollars in de eenarmige bandieten gegooid in het casina van het hotel maar geen geluk helaas dus haute causine dineren ziter niet meer in tijdens de rest van de vakantie. Wel een goede kip en spinazie salada gegeten in het Three Sisters restaurant.

Pauline en Ronald hebben de kids savonds in de kamer achtergelaten om naar de verlichte watervallen te kijken en even wat quality time te hebben.

Na een heerlijke dag met veel zon en water weergoed in slaap gevallen na 23000 steps. Morgen recht naar het oosten naar Albany, de hoofdstad van de staat new york.