VS2015.reismee.nl

Dag 11: Williamsport naar Niagara Falls.

Tweede etappe op weg naar Niagara Falls van ongeveer 4 uur rijden. Na de spieren wat losgemaakt te hebben, genoten van een relaxed ontbijt en aan de receptie gevraagd of er Amish in de buurt wonen. Gisteren zijn we niet afgeslagen bij Lancaster waar de grootste groep in de buurt woont maar in Montgomery zouden ze ook moeten wonen. Helaas was dat een stukje terugrijden maar op een rustige weg een kraampje met Amish mevrouw gevonden waar we peanut butter oatmeal cookies hebben gekocht. Natuurlijk biologisch. De mevrouw vertelde dat ze een dromedaris farm hebben voor de melk en we telden er rond de 20 op de farm. Op de achtergrond speelden 3 kinderen gekleed in bloesjes.

Het landschap bleef bergachtig met fantastisch uitzicht over de bergen en valleien met roofvogels hoog in de lucht. Op de grens met New York state begon het enorm te plenzen en nam de temperatuur binnen een minuut met 10 graden Celsius af. De state police was actief en we zagen behalve ongelukken ook een aantal aanhoudingen van met name jonge mannen met te snelle wagens. Iedereen rijdt trouwens rond de 10 mijl te snel in iedere staat.

Over Staten gesproken. Halverwege de reis hebben we er al een groot aantal opzitten. New Jersey, Delaware, Virginia, North Carolina, Washington DC, Maryland, Pennsylvania en New York. We hebben 1700 mijl gereden, drie maal getankt, veel regen gehad maar allemaal onderweg en of heerlijk weer of zelfs te warm buiten de auto. Veel burgers, te veel creditcard afschrijvingen, een geweldige auto maar we zijn wel toe aan een iets rustiger tempo voor de tweede helft. Alle vier zijn we nu volledig in vakantie mode nadat we een paar dagen moesten wennen aan het reizen. Thijs mist het dagelijks voetballen en de in Atlantic City gekochte bal is al bijna kapot vanwege inferieure stiksels. En dat voor een bal met Manchester United logo's.

Nog bijna geen letter gelezen van de meegebrachte boeken zoals een biografie van Philip Glass vanwege het vele rijden en savonds snel in slaap vallen

Bij het binnenrijden van Niagara Falls zagen we het opspattende water al en vanaf de 12e verdieping van het Seneca hotel hebben we een mooi overzicht. Het uitzicht Is mooier vanaf de Canadese kant maar we gaan waarschijnlijk niet oversteken.

s Avonds naar Goat Island gelopen voor het uitzicht op de American en de Horseshoe Falls. Werkelijk indrukwekkend hoe een miljoen liter water zich per seconde naar beneden stort. Op de mooiste uitkijkpunten werd je zeiknat van het opspattende water.

Thijs had erge honger dus snel naar het Rainforest café waar je in een soort van bewegende jungle zit en waar het ondanks dat het wat kinderachtig klinkt toch heel gezellig is en waar het eten boven verwachting goed is.

Het Seneca is behalve hotel ook casino maar we zijn weer in slaap gevallen voordat we ons hele bezit op rood of zwart hebben kunnen zetten. Morgen dan maar. Dan gaan we ook de maid of the mist boottocht maken.

Toch nog 17000 steps vandaag.