VS2015.reismee.nl

Dag 9: Washington DC

I get my kicks on Route 66.

Heerlijke ochtend waarbij het om 7 uur al warm was. Na de hike van gisteren even de spieren opgewarmd met 20 minuten op de loopband en daarna op naar de White House. Na een mooie korte rit van ruim 100 km over de route 66 die geen restaurants meer Had aan de kant van de weg en een uitgebrande auto die vlak voor ons in brand vloog vlotjes de wijk Arlington bereikt waar het motel de Inn of Rosslyn gevestigd was. We waren veel te vroeg om in te checken maar konden hier wel de auto parkeren en met de metro naar de National Mall rijden en uitstappen bij de Smithsonian waar een aantal mooie gratis musea zijn gevestigd.

Vanwege de extreme hitte van rond de 36 ° en hitte alert zijn we van museum naar monument en weer museum gelopen. De airco in de musea voelde weldadig aan.

Buiten deden de drankverkopers goede zaken.

Ice-cold water one dollar, one dollar, 2 for Gatorade. Ice-cold water one dollar.

De meeste must sees wel gezien maar wat afgesneden om zoveel mogelijk in de schaduw te blijven. Museums of Natural History, American history en Air en space gezien en het White House, Capitol Hill, Washington monument en een aantal andere waaronder het WW II monument waar je met de voeten in het water kon waden. Normaalgesproken mag dat niet maar ik denk dat ze vanwege de hitte een uitzondering gemaakt hebben.

Hoogtepunten van het American History museum zijn de galerij van presidenten. Alle 44 van Washington tot Obama met een Nederlands klinkende naam van Buuren. Daarnaast het rode soulpak van James Brown en het sportpakje van Carl Lewis en de oude Tford.

De herdenkings monumenten zijn indrukwekkend zo veel en dicht bij elkaar maar heb wel moeite met de uitspraak dat lelijke oorlogen gevoerd moeten worden om een mooiere vrede te bewerkstelligen.

Helemaal kapot aan het eind van de middag na de Space shuttle gezien te hebben in het Space Museum waarin Ronald een international microgravity lab experiment had in de van der Waals vakgroep tijd met Robert, weer naar hotel.

Na een afkoelingsperiode wat rondgelopen en restaurants Mele gevonden dat erop voor staat dat ze geen slechte toevoegingen etc gebruiken en geen ingevroren producten. Heerlijke zelfgemaakte pasta gegeten en brood met olijfolie vooraf. Heerlijk.

Rond 2200 was het nog steeds boven de 30° maar wel ruim 28000 steps.

Morgen op naar Amish country om in twee etappes door Pennsylvania naar de Niagara watervallen te rijden

Agnes

Maar uhhhhhh........ vol spanning zat ik te lezen, maar het antwoord kwam niet.
Hoeveel presidenten? ;-)

Pauline

Haha idd 44. We hebben aantal foto's vd fotogalerij met alle presidenten. Als je geintresseerd bent... Ook een foto van het standbeeld van Washington.