VS2015.reismee.nl

Dag 8: Skyline Drive van Waynesboro naar Front Royal

Niet echt vroeg opgestaan en ontbeten met scrambled eggs, bacon en cornflakes. Rond 0900 uur weg voor de niet zo lange maar kronkelige weg door Shenandoah Park over de Skyline Drive.

Gelijk een hiking trail gelopen die erg steil was maar ons beloonde met een prachtig uitzicht.

Volgens de ranger waren er herten en zwarte beren te zien in het park maar helaas hebben we wel de herten maar nnie de beren gezien.

De hoogte van de mooie weg varieerde van 2400 tot 3600 feet en had rond de 100 uitzicht punten. Alleen gestopt bij het visitor centrum voor food en drinks en na 3 1/2 uur reden we het park weer uit.

De eindplaats van vandaag lag aan de route 66 die we morgen gaan rijden. De Kids vroegen zich af wat er nu zo bijzonder is aan een snelweg bord!

Het Holiday Inn hotel lag naast een golfbaan en volgens de incheckbalie medewerker konden we zo gaan spelen. Zogezegd zo gedaan dus op naar de baan. Pauline was ook op de baan maaar dan onder een boom in de schaduw. Nadat we aangegeven hadden dat we in het hotel verbleven en graag wat ballen wilden slaan op de driving range en de oefen hole zette Travis ons in een karretje met twee zakken ballen, een tas met clubs en wenste ons veel plezier. Thijs was ongeduldig en ramde er op los met een te lange club dus sloeg hij in de grond en had pijn aan zn rechterduim. Maartje luisterde wel deze keer en lijkt talent te hebben want voor een eerste keer wist ze de balken redelijk goed te raken met een niet onaardige swing.

Na nog wat putten waren we volkomen uitgedroogd wegens de hitte en gingen we naar het clubhuis voor ijswater en bier. De bardame kende een dame die Jacky Kennedy had gekend maar wist niet hoeveel presidenten de VS heeft gehad. Na wat giswerk kwamen we op 44 maar de namen zouden we morgen gaan zien in Washington DC.

Zowel het spelen als het bier was gratis onder het motto dat ze hoopten dat we het leuk vonden en als "welcome to America". Kom daar in NL nog maar eens om. Misschien na de vakantie ook maar weer eens mee verder gaan dat golven.

Na het zwemmen in het zwembad heeft Thijs gechiled en een hele voetbal wedstrijd op tv gekeken. Gegeten bij het restaurant bij het hotel en Maartje en Pauline zijn naar de target geweest en hebben een rugzak voor Thijs gekocht.

Daarna weer als een blok in slaap gevallen.

15000 steps

Agnes

Hoef je in NL te verwachten, even een gratis balletje slaan. En dan nog bier ook........ Amerika is zo gek nog niet.