VS2015.reismee.nl

Dag 5: Atlantic City - Nags Head

Vandaag een lange rit naar het Zuiden die tot grote schrik via een ferry overtocht van 40 km ging. Na snel beraad voor een omweg via Philadelphia gekozen aangezien we niet in en lange wachtrij bij de ferry wilde komen die we niet gereserveerd hadden. Beide routes volgens de Nokia offline navigatie een uur of acht dus zonder ontbijt pleite en de auto in. Weer werkelijk stromende regen bij uitrijden Atlantic City zodat we nauwelijks de max snelheid konden halen. Na een 50 km werd het wat beter en konden we in ieder geval geval zien waar we reden.

De route voerde ons door 4 Staten,, New Jersey, Delaware, Virginia en north Carolina. De sfeer werd steeds lomer en het weer warmer tot 85 Fahrenheit. De weg was een provinciale door dorpen met stoplichten dus het ging niet snel maar wel mooi.

Veel gieren gezien die boven de weg cirkelen wachtend op roadkills. Machtig gezicht die grote vleugels. Via een brug, tunnel, brug, tunnel, brug overgestoken naar Virginia Beach na ongeveer de hele route 13 afgereden te hebben waarop we ook de eerste pelikaan gezien hebben.

Super uit te houden in de auto die heerlijk rijdt en lekker groot is met prima satelliet radio zenders.

Rond 1800 de Outer Banks ingereden en ingecheckt bij de Travelodge in Kill Devil Hills.

Direct naar het strand voor een frisse duik in de golven op het heerlijke strand. Het zwembad is veel minder lux dan in Borgata Hotel maar wel rustig en Thijs geniet van het warme water en de bal. Pauline maakt onder water foto's met haar waterdichte Sony Z3

Mr. Scott raadde ons de Kill Devil Grill aan en dit was een lekker ongedwongen diner maar wel met fantastisch eten. Pauline had een blackened fish en Thijs een halve rack of ribs.

Natafelen is er niet bij en gelijk in slaap gevallen na deze lange rijdag van 600 km.

Vanwege de vele rij kilometer maar 12500 steps