VS2015.reismee.nl

Dag 4: New York -Atlantic City

Op tijd wakker , lekker ontbijten en bedacht hoe we de auto bij Budget oop 86th street op gaan halen. Toch maar niet met de taxi zodat we de ervaring vani het rijden door Manhattan. Een groot deel van de luxueuze kustlijn van het Atlantic City uit de jaren 20 werd erg waarheidsgetrouw nagemaakt voor de serie. De grote set werd inBrooklyngebouwd. kunnen meemaken bij het terugrijden naar het hotel om de kids en koffers op te halen.

Hup de metro in naar 86th en het kabntoor zo gevonden maar helaas net verhuist en niet de moeite genomen om even door te mailen. Briefje op deur gaf aan dat er twee blokken verder eennieuw kantoor moest zijn maar na daar aangekomen te zijn bleek dat pas morgen open te gaan. Een vriendelijke man belde even op enhet dichstbijzijnde kantoor dat wel, open was, was op 49th street. Weer de metro in en kn de rij bij budget. Hier werkte echt de meest trage werknemer ooit maar ondanks een probleem dat de boeking in GB en niet NL code was en omgezet moest worden, lukte het na verlopp van tijd zelfs om de einddag en locatie om tezetten van Manhattan naar Newark vliegveld. Dit omdat vriendin Dinet die upstate woont op tijd terug is uit NL zodat we bij hen langs kunne gaan in Brewster en dandirect naar het vliegveld gaan.

En wat voor auto ging het worden? Aangevraagd was een Ford Edge of Jeep Cherokee maar het werd een CMG Terrain, een beest van een auto met veel ruimte voor benen en bagage.

Terugrijden ging prima en na een illegale parkeeraktie de koffers ingeladen en op weg naar de Holland Tunnel via een route dwars door de stad via ground zero.

Na de tunnel werd het weer slechted en begon het hard te regenen onderweg due geen scenic routes langs de kust maar snelweg. Bij Atlantic City aangekomen bleek de Borgata wel groot en luxmaar zeker niet aan de boardwalk te liggen, wat ook de prijs verklaard. Thijs en Maartje keken al dagen uit naar eenzwembad maar Thijs vond deze te druk en niet leuk.Het weer was wel weer helemaal opgeklaart.

Met de auto naar de boardwalk waar we de auto konden parkeren bij Caesars Palace. Ronald keek al lang uit naarde boardwalk vanwege de serie boardwalk empire die zich hier afspeelt.

De boardwalk zelf was wat vervallen maar nog erg gezellig en het strand was geweldig. Zon, zee, strand en golven om door te rennen. Lekker gegeten bij mexicaans restaurants aan de boardwalk en de tweede ronde was erg lekker nadat de erste ronde wel erg koud werd geserveerd. De 20 $ korting omgezet in een voetbal want Thijs hield het niet meer zonder bal. Met zn skills en trickas hadden we zelfs geld op kunnen halen als we gewild hadden.

Terug via de Ceasars waar Gorden Ramsey een grill bar heeft geopend waar de rijafstand na een verkeerde afslag van 1 mijl in 11 mijl verhoogde en we via 2 tolpoorten om moesten draaien toch weer veilig aangekomen in het hotel. Te moe o m te gokken dus gelijk naar bed.

Vanwege de auto maar 17000 steps.

Agnes Bax (AVH)

Weer zo'n mooie vakantie dag. Wat zien jullie mooie dingen. Ik ga nu naar bed. Morgen ochtend (zondag) een duurloop van 25 km doen. Morgen fa ik verder lezen. Erg leuk. Doeg!!!

pauline

Leuk dat je het leuk vindt om te lezen Agnes. Succes met je lopen. Na de vakantie ga ik het ook weer oppakken en alle burgers eraf trainen ;)