VS2015.reismee.nl

Dag 2: Manhattan

Wegens Jet Lag vroeg wakker na gisteravond zwaar vermoeid in bed te zijn gestapt. Ronald was om 5 uur op om de zonsopgang te zien en alvast te checken waar de pont naar Staten Island vertrekt.

Na een stevig ontbijt met wafels, bagels, en de eerste set van Djokivic tegen Federer op weg naar de Ferry. Een stuk groter dan de pont naar Amsterdam Noord en onderweg een geweldig uitzicht op de skyline van lower Manhattan en het vrijheidsbeeld. Het is niet hetzelfde als er voor staan maar zeker de next best thing. Na de nodige foto's en selfies hebben we een pont overgeslagen en de volgende weer teruggenomen. Heerlijk weer net als gisteren en op naar Ground Zero dat op loopafstand ligt. Erg indrukwekkend het gat tussen de wolkenkrabbers en de memory pools. Geen tijd voor het museum en in de Starbucks waar de Kids een mega caramel Frappuccino van 500 calories hebben verzwolgen nog weer eens naar de YouTube filmpjes gekeken. Toch duidelijk een aanval die de westerse wereld in het hart heeft getroffen. Op naar de subway om via Grand Central Station met lijn 7 naar Citi park te gaan voor de honkbalwestrijd tussen de New York Mets en de Arizona Diamond Backs. De subway barste vanzelf open bij het bereiken van de halte waar trouwens ook Flushing Meadows het tennispark waar de US Open wordt gespeeld.. Pauline mocht voor deze keer haar thee beker meenemen want vanaf de 5e ring op het veld gooien is niet zo makkelijk. Het was erg warm op de tribunes maar wel een erg leuke snelle wedstrijd. Met als hoogtepunt een drievoudige homerun van onze favoriet Kirk Nieuwenhuis die als eerste Mets speler drie homeruns in een thuiswedstrijd te slaan en dat zelfs in zn eerste drie slagbeurten.

Met de expres trein terug naar Manhattan en eruit op Times Square. Wat een drukte daar. Nog meer mensen bij elkaar dan in het stadion. Natuurlijk even op de trap gezeten en na een tijdje mensen geleken te hebben waren we redelijk kapot.

Bij het hotel gesplitst want de dames wilden burgers en de heren sushi. Het financial ddistric is niet druk savonds en de Japanner was vlot gevonden voor Maki menu A met Sapporo bier en een Mountain Dew voor Thijs.

Terug naar het hotel na deze mooie dag waarbij we toch een groot aantal must sees gezien hebben. Ronald dacht nog een oud buurvrouw gezien te hebben maar wist het niet zeker en durfde tante Lineke niet aan te spreken. Wel weer het Nederlandse stel uit het vliegtuig gezien op Broad Street.

PS 25000 steps vandaag op de stappenteller.

Agnes Bax (AVH)

Geweldig verhaal. Ik zie mezelf al weer helemaal lopen. Ik ben jaloers op jullie. Ik had zelf heel graag een gonkbalwedsyrijd wien zien, of basketbal, maar ik had te weinig tijd. Jullie hebben lekker veel gedaan. Goed begin. Op naar het volgende verhaal !!!