VS2015.reismee.nl

Waarom VS Oost?

Ieder jaar rond de kerst vakantie komt de vraag: "Waar gaan we heen op vakantie komende zomer" weer op en volgens het schema vliegen/rondreis, Europa zijn we weer aan de beurt voor een grote reis.

Na verschillende reisboeken te hebben doorgekeken en ieder de mogelijkheid gegeven te hebben om een lijst van 5 landen aan te geven, kwamen we tot de volgende shortlist.

Bali, Thailand, Argentinie, Maleisie, Costa Ricaen als safe bet New York. Als droomreis staat een lange vakantie naar Nieuwe Zeeland met stip op 1 maar daar is meer tijd voor nodig.

Uiteindelijk zijn de Aziatische landen en Zuid-Amerika afgevallen en hebben we Costa Rica en New York (uitgebreid naar VS-Oost) overgehouden om een keuze te maken. Na goed in gelezen te hebben met reisgidsen en voa internet waren de meningen verdeeld en na wat typisch gepolder gaan we naar AMERIKA met dien verstande dat Azie wat hoger op de lijst komt te staan en Costa Rica in het geval we in een andere periode op vakantie kunnen qua regen seizoen.

New York dus in ieder geval maar is er wel zo'n mooie rondreis te maken als bv in het Westen van de VS met al zn parken en steden of British Colombia in Canada. Na lang afwegen waar te beginnen, Atlanta om Bas op te zoeken, Boston, of toch NY en waar te eindigen, Miami, New Orleans of ook weer NY, bleek het uiteindelijk qua route, financieel and praktiscg gezien het makkelijkste om in NY te beginnen en via een grote ronde met de klok mee ook weer in NY te eindigen. Miami is te ver om te rijden en vliegen tussendoor staat ons niet aan. ook was Atamta te duur qua tickets en autohuur.

Na even naar kampers te hebben gekeken hebben we toch weer besloten om een auto te huren en van hotel naar hotel te rijden. Tijdens de vorige reizen is dat goed bevallen. Wel hopen we op een meer spannede auto dan de mooie maar saaie Nissan van 2 jaar geleden. Het wordt waarschijnlijk een Ford of een Jeep Cherokee!!

Uiteindelijk hebben we gekozen vcoor het volgende rondje:

NY: we komen 's middags aan, hebben een hotel op Wall Street en blijven daar 3 dagen totdat we dinsdag ochtend de auto op gaan halen om het rondje in te zetten. Nog een exact idee wat we gaan doen maar Central Park, de pont, winkelen, Broadway staan op de lijst en misschioen een zondag middag baseball game

Atlantic City: vanwege de serie "Boardwalk Empire" wil Ronald hier graag heen.

Nags Head (Outer Banks) in North Carolina. Een schiereiland met stuifduinen van 25 meter hoog, dolfijnen, alligators and pelikanen.

Via mooie scenic routes naar de Appalachen om daar in Shenendoah Park de Skyline Drive van 100 mil ete rijden met fantastische uitzichten en veel kans op dieren.

Washington om even de White House en Pentagon te zien op huur fietsen. We hebben bewust steden als Philadelphia en Baltimore overgeslagen ondanks dat ze een beoziek waard zijn om zoveel mogelijk in de natuur te zijn.

Via het platte land van Pennsylvania (Amish Country) met veel burgeroorlog monumenten in 2 dagen naar Niagara waar Maartje heel erg graag heen wil. Het ligt niet echt op de route maar dan hebben we wat te doen. Dit kan zoewel een hoogtepunt als dieptepunt worden maar we zullen het zien.

Na Niagara wilden we via Lake Placid en de White aen Green mountains terug naar de kust maar alle hotels in de omgeving zijn al maanden volgeboekt vanwege een iron man triathlon doe daar precies op de dag dat wij aankomen gehouden wordt, dus dan iets lager via Albany, de hoofdstad van de staat New York, door de bossen die in de Indian Summer op z'n mooist ziihj naar Mount washingotn. Dit is de berg waar het het hardst waait ter wereld aangezien er 3 windstromen bij elkaar komen. Er bestaat een klein plan om de berg op te wandelen maar aangezien auto's al een sticker krijgen dat ze de top gehaald hebben is dit een ambitieus plan.

Op Maartje's verjaardag, je ze is weer in de vakantie jarig, naar Acadia een fantastisch park aan de kust wat lijkt op een fjorden landschap gelegen net onder de Canadese grens. Hier bestaat de kans om de misser van Canada goed te maken en alsnog walvissen te zien.

Langs de kust (Maine lobsters) naar Boston voor wat kultuur en dan via Cap Cod en Brewster waar een oude vriendin van pauline woont weer terug naar New York om de auto in te leveren en naar huis te vliegen.

We kijken uit naar de conbi van wereldsteden (NY, Boston, Washington), kust (Nags Head, Cape Cod, Acadia), wereldwonder (Niagara), natuur en bergen(Shenandoah, Acadia, Whte en Green Mountains) en natuurlijk kan de gokstad niet ontbreken (Atlantic City). het wordt zo'n 5000 km rijden maar met de tablets mee moet dat lukken.

Nog 4 dagen!!

Astrid

Welcome non-US-citizens!

Welcome to the US of A! Ik hoop dat jullie een relaxte vlucht hebben gehad. Ik weet niet op welk vliegveld jullie geland zijn, maar ik hoop niet op JFK want dat was een DRAMA de laatste keer dat ik er was... of misschien hebben ze nu de snelheid wat opgevoerd... vandaar maar een extra "welcome" to make sure...

Anyway: HAVE FUN!

XXXX, Astrid

dinet

geniet van het mooie New York, jullie hebben er waarschijnlijk meer van gezien dan ik......
lekker genieten van de rest en tot ziens in Brewster!!